czwartek, 21 sierpnia 2014

Zioła i kwiaty

Witam!

Zioła jak co roku muszą być, oprócz tych które rosną w ogródku i są wykorzystywane do różnych potraw, zbieram zawsze te polne- lecznicze, na napary i odwary. Tego roku trochę się zaniedbałam, ale chociaz cośkolwiek musiałam uzbierać na łąkach, które mnie otaczają i obsypują chojnie także chwastami, azaliż również leczniczymi :)

Witam serdecznie nowe obserwatorki i wszystkich odwiedzających ostatnio tłumnie mój post o lawendowych szyszkach, cieszę się, że coś mojego się podoba:)








w kolejności dziurawiec, nawłoć i krwawnik




 Nie mogłam sie oprzeć zamieszczeniu kilku fotek z pięknie rosnących kwiatów, które już albo przekwitły, albo je to czeka; juki, hibiskusy, hortensje, budleje, floksy, jeżówki...










Żeby nie było nudno w między czasie zapraszam na ciasto z owocami, truskawki zwisające owocują na okrągło ale są malutkie, pozniżej kilka migawek z mojego tarasu...










i proszę, czeka mnie kolejna pasja - przetwory na zimę, ile ja już tych jabłek przerobiłam....ale dzis zrobię zapiekane na deser, no i mam na myśli cydr, żeby się identyfikować z sadownikami jabłka wykorzystam na wiele sposobów:))



Kończę na dzisiaj i kuszę Was jabłkami do następnego
♥ Beata♥

54 komentarze:

  1. dla romantyka peawdziwa uczta w tym pocie:))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wyglądają te suszące się zioła :) My dziś będziemy ścinać miętę, która wyjątkowo obrodziła w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miętę juz ususzyłam, ale muszę jeszcze trochę zamrozić...

      Usuń
  3. Pięknie,pachnąco i smakowicie u Ciebie:))A to "ziółko"zwinięte w moteczek to pewnie na tę sukienkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niewiele sie pomyliłaś, bo kolor włóczki podobny:)

      Usuń
  4. Kolorowo, pachnąco i smakowicie - to można powiedzieć o tym przyciągającym wzrok poście.
    Będzie do czego wracać, gdy na polu zrobi się szaro i brzydko.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapachniało ziołami :) Ogród piękny, a ciasto, wygląda przepysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. hm Beatko patrzę i oczom nie wierzę tak wszystko sielsko u ciebie dzisiaj zioła uwielbiam właśnie te zbierane samej nie apteczne - ale twoje mają taki urok na oknie że przypomniałąś mi wieś wieś w której mieszkałą niegdyś moja babcia i od niej nauczyłąm sie właśnie ziołolecznictwa - była wspaniała - buziaki śle Marii
    no i jeszcze pochwalam twoje kwiaty tak cudowne i ten spokój jaki tu zawsze tutaj u ciebie panuje- życze ci już dziś wspaniałego nadchodzacego weekendu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nawet nie wiem skąd u mnie ta pasja, bo zbieram co roku, dawniej lata temu zbierałam z mamą i pewnie mi to zostało:)

      Usuń
  7. Pachnące zioła, piękne kwiaty i jabłuszka same dary natury.
    Umiesz z nich korzystać. Pyszne ciasto. Miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie zdjęcia! Kolorowo, letnio, wakacyjnie... Echhhh... Szkoda, że lato chyli się już ku schyłkowi...
    Kochana, a do czego wykorzystujesz te żółte kwiecie (nawłoć) ? U nas w każdych krzakach tego pełno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawłoć susze pierwszy raz, u mnie tez jej pełno, słyszałam, że jest dobra na układ moczowy, zwłaszcza do kąpieli, to mozna mieć w razie czego jakis zapas:)

      Usuń
  9. Ja Beatko też jestem zwolenniczką wszelkich ziół :) Lubie je stosować w kuchni i przy różnych dolegliwościach. Twoje suszące się zioła wyglądają imponująco :) Twój ogród jak zawsze piękny :) Widzę że na tarasie masz vintage ptasią klatkę, a ja właśnie ostatnio u siebie na blogu pisałam o tych cudownych retro klatkach :) Pozdrawiam Cię Beatko :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, zaraz do Ciebie zawitam, a ziółek w tym roku nie mam za wiele jak widać:)

      Usuń
  10. Uwielbiam bukieciki ziół i kwiatów zawieszone w domu. Na tarasie pięknie , naturalnie i z gustem. Ja jestem po przetworzeniu moreli i śliwek. Trochę jeszcze zostało na drzewach. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez co parę dni między słoikami, pozostały mi jeszcze przetwory warzywne:)

      Usuń
  11. Aż poczułam zapach ziół i kwiatów...Piękne zdjęcia z ogrodu....Pozdrawiam pa....

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawe te zioła, nie znam ich działania, ale chciałabym znać się na ziołach. Piękny syfon i dzban emaliowany na zdjęciach zauważyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Hi Beata,

    Your herbs and flowers are so very pretty and your bouquets and bunches hanging on the curtains, look very earthy and inviting, just in time for a plate of that scrumptious strawberry cake! Have a wonderful weekend!

    Poppy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się, że podobają Ci się moje bogactwa łąk i ogrodu:)

      Usuń
  14. Beatko, ja w to lato też już byłam na ziołobraniu... Ostatnio robiłam brzozową plukankę do włosów - polecam.
    Zapraszam do mnie na bloga "żyjąc z pasją"
    Pozdrawiam serdecznie
    Jola.

    OdpowiedzUsuń
  15. Witaj, juz była u Ciebie i podglądałam, ładne rzeczy tworzysz:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pewno jest wspaniały zapach w pomieszczeniu gdzie suszą się zioła :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pachnie u Ciebie zielem, kwieciem, owocami i ciachem. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Rozrzewniłam się na widok syfonu...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak tu letnio u Ciebie i tak pachnie!!! jaki piękny Hibiskus, ja w tym roku też po raz pierwszy będę miała kwiaty i czekam co rano, czy już rozkwita...będzie fioletowy...budleja piękna uwielbiam jak zakwita i wtedy motyle się do niej zlatują...
    Cudnie u Ciebie, buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Budleja w tym roku wyskoczyła w górę, muszę rozeznać jak ją przycinać, pozdrawiam♥

      Usuń
  20. Witaj Zielarko!
    Piękny post, lubię wszystko, co na nim pokazałaś!
    Cieplutko pozdrawiam Beatko!

    OdpowiedzUsuń
  21. Witaj Beatko, bratnia duszyczko kochająca rośliny! Pięknie tu u Ciebie - cudne kwiaty, zapach ziół i na dodatek ciasto z truskawkami. Chyba zostanę dłużej. Bardzo Ci dziękuję za odwiedziny i cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam i bardzo się cieszę, że będziemy się odwiedzać:)

      Usuń
  22. Dary natury to coś z czego każdy powinnien korzystać ;)))
    Zioła super wiszą , ja też muszę zasuszyć co nieco . Ciasta
    pyszne pewnie aż mi ślinka pociekła a papierówki o mamusiu
    oddałabym wszystko - to smak mego dzieciństwa hehe. Taras
    oj spiłabym tam z Tobą kawusię taki śliczny !!! Uściski i pozdrowienia
    już z zimnego pomorza brrrrrrrr !!!
    A ten kwiat co siedzi na nim motyl jak się nazywa ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten kwiat to Budleja Davida i przyciaga motyle przez całe lato, gorące pozdrowienia, nie marznij:))

      Usuń
  23. Pisałam Beatko... Wcięło komentarz? A może tylko w myślach pisałam... Sama już nie wiem. Żyję w innym wymiarze. Piękne zdjęcia. Ciasto wygląda przepysznie... Pozdrawiam Cię ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  24. Ale z Ciebie zielarka :) Też lubię ziółka ,ale znam tylko te podstawowe ,więc zbierać ich nie mogę bo jeszcze bym rodzinkę wytruła !!!
    Fajniutkie zdjęcia ,takie swojskie ,sielskie ech !!!

    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, ja tez nie eksperymentuję, zbieram tylko pewniaki:))

      Usuń
  25. Witaj Beatko!
    Znalazłam siostrzaną duszę. Uwielbiam zioła. Mam spory ogródek ziołowy w którym rośnie oregano, kilka rodzajów mięty, szałwie, kolendra, melisa, hyzop lekarski, lubczyk, majeranek, len, rumianek i kilka rodzajów bazylii...
    Beatko, uwielbiam Twoje wszystkie aranżacje czy to na tarasie czy w ogrodzie.
    Wiem, że lubisz piękno i pięknem się otaczasz.
    Miłego tygodnia.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje sa serdeczne słowa, ale widzę kochana, że zielnik to Ty masz ogromny, zawsze obiecuje sobie wysiac len, a potem zapominam, musze chyba założyc jakiś przypominacz, pozdrawiam Cię :))

      Usuń
  26. Ja w tym roku pierwszy raz stworzyłam ziołowy ogródek i jestem wniebowzięta.!
    Ale dopiero teraz widzę, że to wszystko , co mi zatruwało życie na polu, tak fantastycznie można wykorzystać.
    Żebym się jeszcze na tym znała trochę więcej, ale co tam - na naukę nigdy za późno.
    Piękny masz ogród! Zdjęcia śliczne. A klateczka sobie wisi, taka, jak u mnie.:) Pozdrawiam cieplutko.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No włąsnie klatka zakupiona w Krakowie w sklepie z dekoracjami, to nie to co stare wykukane na jarmarku:))

      Usuń
  27. Pieknie, kolorowo, smacznie i ziołowo ;)
    Ja jakoś nie znajduję czasu na wypieki, a podglądając różne blogi, aż ślinka cieknie od tych pyszności ;) ciasteczko wygląda bardzo smakowicie!
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje i biegne do Ciebie, bo nie wiem dlaczego ja Cie nie obserwuję a tak lubie kwiaty,bukiety...

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...